tirsdag 1. juni 2010

Endelig...!

Da jeg var 8 år gammel, skjedde det noe spesielt i livet mitt. Jeg hadde nemlig kjøpt hestebladet "Penny", slik jeg pleide å gjøre, og der var det alltid en liten hesteplakat inni bladet.
Når man er 8 år og hestegal, så er det selvsagt veldig gøy med slike plakater. Veggene på rommet mitt var dekoret med hester!
Jeg åpnet altså bladet, og bladde rett til midtsidene for å se på plakaten, og der var den! Selveste DRØMMEHESTEN!!!

Den var kullsort, hadde bølgete, lang man og hale, og så ut som den svevde over bakken, med nakken bøyd og lange, kraftfulle steg. Et par sekunder sluttet jeg å puste så vakker var den! Inni bladet sto det at plakaten var av en Frieser. Siden den dagen har jeg drømt om en Frieser.

Årene gikk, og det dukket opp flere friesere, både på bilder, plakater, og filmer. Hver gang jeg så en Frieser, så fikk jeg det samme suget i magen som den gangen jeg var en liten jente på 8 år.

For 3 år siden klappet jeg en Frieser for aller første gang. Det var stort for meg! Jeg hadde tårer i øynene, og var helt andektig der jeg sto med den sorte hesten foran meg.

Nå har vi som kjent kjøpt Troja, som er en 4 år gammel Frieser. Og i dag var det et stort steg for meg. I dag har nemlig JEG ridd Frieser for aller, aller første gang!
Jeg er fryktelig pysete når det gjelder å ri, og jeg var kjempenervøs! Men Troja var så snill atte! LITT anspent var hun, men det er jo ikke rart når jeg sitter oppå der som en potetsekk som skjelver av skrekkblandet fryd...

Red bare i 10 minutter eller noe, men det var i allefall en begynnelse! Siden det er fryktelig vanskelig å ta bilder av seg selv mens man rir, så har jeg ingen bilder av det, men kan jo slenge inn bilde av den fantastiske hesten i allefall!!!

2 kommentarer:

  1. Gratulerer :)) Det er en helt spesiell følelse å ri unghesten sin for første gang, og spesielt siden det har vært drømmen siden man var 8 :))
    Nydelig frøken du har foresten! Ser ut som en våken og fornøyd jente!!

    SvarSlett