mandag 24. januar 2011

Dressurstevne 22-23 Januar

Lørdag var det tid for første del av klubbmesterskapet i dressur. Jeg var kjempetrøtt da jeg sto opp, for jeg var jo kommet hjem fra hytteturen kl 03.00 om natta. Heldigvis våknet jeg da jeg kom ut i frisk luft.

I stallen var Mari-Lene og Nora allerede i gang med å flette manen til Troja i en lang flette langs nakken. De striglet, og salte på henne. Da de var ferdige så hun kjempeflott ut!

Jeg sto ved åpningen i ridehallen og prøvde å ta litt bilder, men det er fryktelig pyton å ta bilder i ridehallen. Jeg HATER det!
Da Mari-Lene og Troja kom inn var de nydelige! Jeg kommer nok alltid til å synes at der er noe helt spesielt å se en nydelige frieser med stevnekledt rytter.

Oppvarmingen

Mari-Lene og Troja Van Soma i aksjon.

Jeg syntes de red bra, selv om Troja var litt anspent til tider, og ikke ville helt ut i hjørnene. De startet klasse LC:1, og da klassen var over havnet de på en 6 plass. Jeg syntes det var veldig bra, men Mari-Lene var ikke fornøyd, og ville helst ikke starte finalen som skulle gå på søndagen. Det endte opp med at jeg måtte bestikke henne for å starte. Hehe...

**********************************

Etter en alt for kort natt, var det plutselig blitt søndag, og tid for finalene i klubbmesterskapet. Mari-Lene og Nora tok seg av Troja, og flettet henne på nytt igjen. Hun er så flott med sånn spansk flette! *sukk*

Vår vakre sorte perle; Troja Van Soma!

Silje ga Mari-Lene litt instruksjon på oppvarmingen, og det var sikkert nyttig, for Mari-lene og Troja gjennomførte et nydelig program! De var så fine sammen at jeg hadde klump i halsen! Nydelige jentene mine!!! Denne dagen var det LC:3 de skulle ri gjennom.

De siste tipsene fra Silje før de skal inn på banen.

Alvorets time :)

Jeg filmet mens de red programmet, og jeg tror nesten jeg holdt pusten hele tiden! Da hun gjorde holdt, og hilste til dommerne for siste gang var jeg så stolt at jeg nesten kunne grine! Dommerne var tydeligvis enige med meg i at de hadde ridd bra, for da poengene ble lagt sammen kom Mari-Lene og Troja på 2 plass, og fikk sin første sløyfe og pokal! HURRAAA!!!
Etterpå var Mari-Lene mye mer fornøyd enn dagen før, heldigvis!



Til slutt må jeg bare slenge ut noen bilder jeg tok i helgen, som jeg ble sinnsykt fornøyde med!

Silje og Pinoccio som ble klubbmester i klasse LB

Og så to bilder av Jorun, og hesten hennes Le Panamazzo, klubbmester klasse LA :)

Så slik var altså helgen min. Nå er den over, og tiden har flydd! Før jeg vet ordet av det er det sikkert midtsommer! Hehe.. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar