mandag 17. januar 2011

Travel helg!

I dag er det mandag, og jeg lurer seriøst på hvor helgen ble av... Den var plutselig over! Jeg har hatt det sinnsykt travelt, og veldig gøy også så klart.

Lørdagen var det dugnad i stallen, og folk var flinke å hjelpe til. Alltid gøy når mange stiller opp, for da går arbeidet så mye fortere, OG vi har det kjekt mens vi jobber. Slett ikke verst!
Jeg og Ann-Christin kjørte opp til Storcash for å handle inn alt vi trengte til kafèen. Det var ikke rent lite vi kom ut igjen med, og vi lurte virkelig på om vi kom til å få plass i bilen hennes. (Land Rover)

Vi hadde ikke mindre enn 10 kasser med brus, pluss pølser, lapskaus, masse snop, store esker med toastbrød, ost og skinke, papptallerker osv...
Vi fikk plass til alt i bilen, men det var søren meg ikke mer enn så vidt!

Heldigvis fikk vi hjelp av noen kjekke hestejenter til å bære alt sammen opp i ridehallen. Det var ganske tungt. Hehe...

Etterpå ble jeg stående og være dyrlegeassistent for Melinda som var der for å sjekke Korean. Han hadde fått kolikk, og var skikkelig dårlig. Stakkars Hedda som eier Korean så ganske sliten ut, men hun er ei tøff jente, så hun biter tenna sammen og holder ut mange timer i strekk med å passe på den syke ponnien sin, både dagtid og nattestid.

Alltid interessant å være til stede når dyrlegen er der, for da kan man lære mye nyttig!
Denne gangen lærte vi i allefall at hvis en hest blør neseblod, så blør den ikke bare LITT.... Heldigvis såg det verre ut, enn det var.
Til slutt ble han bundet fast og fikk 4 (eller 5?) poser med intravenøs veske.
Og Melinda er dyktig, så nå er Korean på bedringens vei.

Blodig og dopet stakkars...

Det ser verre ut, enn det var.

Sliten, blek, men TØFF liten eier som står på.

Korean får intravenøs veske siden han var litt dehydrert.

Etterpå dro jeg hjem for å ta meg av pelsstell på Prada og Punky. Nora skulle overnatte hos Mari-Lene, så vi måtte først innom der, slik at hun fikk hente litt ting og tang. Der hadde jaggu meg pappaen hennes laget en hel pizza til oss!!! WOW! Det var ikke lett å konsentrere seg om bilkjøring mens duften av nysteikt, hjemmelaget pizza oste i bilen!
Da vi kom hjem spiste vi oss stappmette! Pizzaen var nydelig, og det var så utrolig deilig å slippe å tenke på matlaging etter en sånn lang dag!

Når det gjelder pelsstell så fikk jeg bare tatt Prada, for jeg var så utrolig trøtt etter en lang dag med mye action i stallen, at jeg stupte til sengs!

Søndagen kom, og da alarmen vekket meg var jeg omtrent i koooma! Var det virkelig morgen allerede!? Jeg kikket på klokken, og joda, det var bare t il å komme seg ut av dyna!
Jeg fikk vekket Mari-Lene og Nora, og etterhvert kom vi oss ut dørene her.
Jentene skulle i stallen, og jeg skulle møte Anja på Hodnafjell, for vi skulle til Ølen på hundetrening der. INNENDØRS faktisk! Herlig!

Treningen gikk så som så, men man kan jo ikke forvente all verden når man har så sløv med treningen som jeg har vært. Punk var mye mer opptatt av å skule på alle de andre hundene, snuse på teppet, og ta inn over seg alle lukter og inntrykk. Jaja, vi må bare trene mer før utstillingen neste måned, DET er i allefall sikkert!

Greit med innendørs trening! :)
Dessverre fikk vi ikke vært med på hele treningen, for Anja måtte hjem å kjøre unger i selskap. Men aldri så galt at det ikke er godt for noe... For da fikk jeg med meg LITT av sprangstevnet i stallen i allefall. :)
Dette var et stevne som ble holdt hos oss, i samarbeid med Karmøy Rideklubb, og Nord Karmøy Rideklubb, og det var uttak til AEG som er et ukeslangt stevne i februar.
Den heldige som kom gjennom nåløyet fra vår klubb, og får delta på AEG var Karina Vikse, og ponnien hennes Oraika!

Karina og Oraika. (Bildet er fra Juni 2010)
Folk var flinke å jobbe under stevnet, og etter en sånn lang helg blir man jo veldig sliten. Ann-Christin var intet unntak... Hahaha

1 kommentar:

  1. Det var faktisk Nord-Karmøy som arrangerte stevne, hehe. Fine bilder du tar :)

    SvarSlett