tirsdag 15. februar 2011

Hundeutstilling i Ølen

Nå har jeg hatt pause fra utstilling i ca 1 år. Både fordi jeg var litt lei av det, OG fordi det siste året har vært så hektisk med ny hund, ny hest, samvlivsbrudd, flytting osv...
Men nå var vi altså klar til å hive oss på en utstilling igjen.
Utstillingen i Ølen skulle være 12-13 februar, og jeg følte meg alldeles ikke klar for det egentlig.
Og i tillegg skulle jeg øyelyse Prada der, for å sjekke om hun var frisk i øynene sine. (Veldig viktig siden det er endel øyesykdommer på rasen)

Kvelden før slo jeg og Anja oss sammen for å stelle våre små, håpefulle stjernehunder, slik at de skulle se bra ut på utstillingen. Det tok sin tid, men etterhvert ble alle 3 hundene kjempefine!

Vi hadde ikke oppmøte før kl 11.00, men vi liker å være blant de første inn i lokalet, for å få en god plass. Så lørdag morgen skulle jeg og Anja møtes borte på Haukås kl 06.45, så jeg måtte stå tiiidlig opp. Pga den forestående øyelysingen var jeg så nervøs at jeg klarte nesten ikke sove, og jeg våknet LENGE før alarmen ringte!
Jaja, like greit, så hadde jeg god tid til å dusje og sminke meg.

Litt over 06.00 lukket vi døren bak oss hjemme. Ute var det fortsatt beksvart, og ISKALDT!
Hundene ble plassert i buret sitt, og så kjørte vi avgårde mot Haukås, med varmeapparatet på fullt!
Da vi var ferdige med Paddeveien (grusvei gjennom skogen for å komme til Sveio sentrum), humpet bilen min noe helt grusomt, og det kom sånn ekkel dunkelyd fra ene framdekket.
POKKER, jeg har punktert, tenkte jeg irritert, og hoppet ut av bilen. Kulden og vinden slo mot meg!

Jeg fant ingen flate dekk, og klødde meg i hue. Prøvde å kjøre noen meter til, men bilen var helt forferdelig. Hmm.. Muligens et løst dekk da kanskje? Ut i vinden og kulden igjen for å sjekke... Nope, ingen løse dekk. Herreguuud så kaldt det var! Var vel ca 2 minus OG iskald, bitende nordavind, og der sto jeg tynnkledd i utstillingsklær...
Jeg våget ikke kjøre videre, så jeg måtte ringe til Anja, og si at det ble "litt" forandringer i planene. Hehe...
Heldigvis kom Anja og hentet meg der i Sveio i stedet. :)

Vi kom oss til Ølen uten noe mer tull, og var selvsagt blant de første inn dørene, så vi fant oss en god plass! Herlig!
Det ble en lang dag, og som vanlig så var det forsinkelser i ringen. Slik er det alltid, så vi vet jo om det. Men det gjør ikke noe, for vi treffer jo alltids kjentsfolk som vi kan skravle med. Hundeutstillinger er sosialt, og det er alltid gøy å treffe igjen folk man ikke ser så ofte.

Da klokken ble rundt 13.00 skulle endelig vår rase i ringen. Jeg skulle inn med Punk først, siden hun er yngst. Jeg hadde liksom ikke så masse forhåpninger, og tenkte at jeg skulle være fornøyd om jeg fikk en "flat rød".
Men Punk overassket meg stort, og oppførte seg eksemplarisk i ringen, og gikk veldig fint! Lille bølla mi fikk Exellent, CK og Reserve Cert! Og ble 3 beste tispe! Wow... Det var kjempegøy!!!

Prada er noe for seg selv i ringen... Hun ELSKER å vise seg frem, hun elsker å showe, og hun løp som en Afghansk mynde i ringen! Ingen tvil om at Prada syntes det var deilig å være i ringen igjen! Hun er så herlig når hun er slik. Hun elsker oppmerksomheten! Hun fikk også exellent, CK og ble 2 beste tispe. Og hun danset rundt beina på dommeren, og dommeren sa at hun hadde et helt nydelig temperament, og at jeg hadde en "very special dog"! Utrolig gøy å høre!


Må skryte litt av KjellPropell også. Han er jo så utrolig flott, og jeg bare elsker fargene hans! Dessuten har han et fantastisk gemytt!
Han gjorde det også bra, med exellent, CK, reserve cert og ble 2 beste hanhund. Flinke Propellen vår!
Etter utstillingen var det på tid å gå inn der Tu Dyreklinikk holdt til, for å øyelyse Prada... Jeg hadde ikke bare sommerfugler i magen, men svææære flaggermuser også!
Tåreproduksjonen ble målt først, og den var helt normal. Så måtte vi vente en stund før de kunne lyse henne. Da vi omsider kom inn igjen var jeg kjempenervøs!

Heldigvis gikk det helt fint, og Prada ble øyelyst uten anmerkninger! HURRRAAAA!
Etter denne dagen var jeg KJEMPEGLAD!!! For en dag, for noen kjekke resultater!
Nå gleder jeg meg til å stille ut Punk på manger om 2 uker! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar