mandag 21. februar 2011

Tur til Nkk Bø Del1

Enda en helg er over, og jeg har virkelig hatt det helt fantastisk supert!!!
Jeg og Anja hadde nemlig planlagt å overasske oppdretteren vår, Ann Kristin fra Kennel Shandor!
Hun har flere ganger sagt at det hadde vært sååå gøy å se hvordan Punk og Propellen har utviklet seg. Det er jo et år siden sist hun så dem, og valper forandrer seg jo KJEMPEMASSE det første året!

For flere uker siden hadde jeg og Anja snappet opp at hun og gubben hadde tenkt seg til Bø på utstillingen til NKK, så vi bestemte oss for at dit skulle vi også dra! Vi passet selvfølgelig på å si til henne at vi alldeles IKKE skulle dit, for vi hadde tenkt å overasske henne der. Hi, hi, hi...

Ann Kristin er virkelig verdens beste oppdretter! Hun er alltid i godt humør, vi kan spørre om alt muuulig, hun synes ingen spørsmål er dumme, hun har alltid tid til en prat, hun har kjempekjekke, sunne, friske hunder med bra gemytt, og er ei fantastisk real dame! Hun gleder seg ALLTID på våre vegne når vi gjør det bra i ringen, hun blir glad hver gang vi legger ut nye bilder, eller forteller om ting vi gjør, hun bekymrer seg like mye som oss når det er noe galt...Vi setter utrolig stor pris på å ha en så fantastisk oppdretter, så vi ville vise henne at vi setter utrolig stor pris på henne.
Dermed begynte en plan å ta form....

Vi bestillte en stor sløyfe, med teksten "Verdens Beste Oppdretter" på, og tenkte at den skal vi gi henne! Og så tenkte vi at "hmmm... Kanskje vi skulle kjøpt noe hundeleker også?" Og så ble det plutselig slik at ting ballet på seg, og dermed laget vi en stor flott oppdrettergave til henne som besto av:

"Verdens beste oppdretter" sløyfe.
Rosa og lyseblå hundeleker
2 Fleecepledd som hun kan sy hundedresser av.
T-skjorter med en morsom CC-tegning, og teksten "Shandor - Så klart!"
6-7 Hundegensere
Hundekake
4 Hvitvinsglass med "Shandor" og en liten CC inngravert.
Og et bilde i a4 størrelse av Prada, Punk og Propellen, med tekst: Shandor - Så klart!
Og selvsagt måtte jo gubben hennes, JK også få t-skjorte, så vi fant en morsom tegning av en Puff, og så skrev vi: "Puff Daddy! fra Shandor så klart!" på den. Hehe...

Alt dette ble pakket ned i en stor Ikeapose, og stuet inn i bilen til Anja sammen med resten av bagasjen vår. Og så dro vi avgårde sist fredag ettermiddag.

Vi skulle nedom til Odda en tur først, og besøke Gudveig, som er moren til Anja. Så der hadde vi en god pause. Planen var å kjøre derfra slik at vi rakk å kjøre gjennom Austmannali-tunellen kl 21.30 når de skulle slippe den første kolonnen gjennom. (Det er stengt pga veiarbeid der, så de slipper kun bilene gjennom på bestemte klokkelsett.)

Da vi dro fra Odda igjen hadde vi goood tid! Så god tid at vi svingte like godt nedom gatekjøkkenet for å få kjøpt litt mat. Vi hadde faktisk så god tid at vi satt der og spiste maten vår også. Og så dro vi videre... og hadde goood tid! Vi lo selvsagt av alle dem som grisekjørte forbi oss for å rekke kolonnen. Hahaha for noen idioter liksom...
Da vi passerte Røldal, og kom opp mot Austmannali-tunellen ble det bom stopp. Vi var ca 3 minutter for sene til å få komme gjennom tunellen. POKKER! Så god tid hadde VI liksom....

Her ble vi stående en hel liten evighet :)

Utsikten vår. Haha...
Anja har bosatt seg i Jerven sin, og ligner på bossberget i Fragglene. Hahaha :)

Vi måtte vente helt til 23.00 før vi fikk kjøre gjennom! Men vi hadde det ganske gøy mens vi ventet dah... Overtrøtte og fnisete.





















Omsider fikk vi kjøre videre, og humøret på topp duuuurte vi avgårde. Vi var en smuuule tissetrengte, og da vi kom til den siste tunellen sa jeg til Anja at hun MÅTTE stoppe, for ellers kom jeg til å tisse i buksa!!! Anja svingte til sides, og jeg hoppet ut av bilen for å tisse.
Akkurat da jeg skulle dra ned buksa, kom det selvsagt en bil oppover veien, så jeg måtte vente litt. Nytt forsøk... Men igjen kom det bil da jeg skulle dra ned buksa. Herreguuud for en trafikk!
Jeg prøvde å ta bilder av månene mens jeg ventet på at folk skulle kjøre forbi.

Endelig virket det som vi hadde hele Haukelifjell for oss selv, og jeg satt meg på huk ved ei snøfonn, slik at jeg faktisk akkurat ville klare å sitte i skul av Anja sin bil selv om det skulle komme noen kjørende forbi oss. Akkurat da jeg begynte å tissa, så KJØRTE Anja fremover! Den kjerringa!!! Jeg spratt opp, og løpe etter med buksa rundt anklene... Det må ha sett helt sprøtt ut!!!
Jeg hørte latteren til Anja inni bilen, hun lo så tårene spruuutet! MØKKAKJERRING!!!
Det er ikke fint å kjøre i fra tissende kvinner på fjellet i nattens mulm og mørke!

Jeg bykset inn i bilen, og hadde fått buksa sånn ca helt på meg. Jeg lo, bannet og freste! Anja holdt naturlig nok på å krepere av latter! Hrmf...

Etter en times tid, skulle jeg sjekke mobilen min, for å se hva klokken var. Jeg har alltid mobilen liggende i bh`n, for da vet jeg hvor den er, men nå var den plutselig borte vekk. Vi lette i bilen, og Anja prøvde å ringe til den, men den var søkk borte!!! Sannsynligvis ligger den utforbi tisse-tunellen vår slo vi fast. Det var DEn fonen... Føkk, føkk, FØKK!!!

Da klokken var rundt 02.00 ankom vi telemarkshallen i Bø. Det var allerede kommet noen andre, for det sto noen bobiler på rekke og rad. Vi skulle også sove i bilen, så vi parkerte og rigget oss til. Anja sov på madrass i baksetet, og jeg sov baki bilen. (Caravelle).
Det var 18 steinkalde blå grader!!!

Heldigvis så hadde jeg fått låne en Jerven Fjellduk av Gudveig! (Anja har sin egen...) Den der Jerven duken var bare helt utrolig! Det var ikke mye jeg frøs om natten. jeg våknet et par ganger, og ja, jeg kjente jo at det var kaldt, men ikke så ille at det ble ubehagelig liksom.
Jeg kan bare anbefale ALLE som skal ligge i bil/telt/utendørs om vinteren til å få seg en slik!
Jeg sovnet ganske kjapt, og sov faktisk ganske godt. Punk lå selvsagt også inni Jerven. og så kunne vi endlig sove noen timer. :)

2 kommentarer:

  1. Jeg ler så jeg griner, både av det du skriver og av videosnuttene :) hahaha Og så griner jeg litt fordi jeg blir så rørt av alt skrytet da :b hihi Dere er bare helt unike altså!!

    SvarSlett
  2. Hehe, du er så herlig! :)

    SvarSlett