mandag 21. februar 2011

Tur til Nkk Bø Del 2

Vi våknet kl 07.00, og begge var enige om at joda, det var litt kaldt i bilen. Inni de herlige Jervenedukene våre var det grei temperatur, men vi måtte jo ut av disse posene for å stå opp.
På innsiden av vinduene var det et tykt lag med frost, og brusen vår var intet mindre enn dypfryst. Jaja, slik går det når barske, norske vikingjenter overnatter i bilen i 18 minusgrader! Piece of cake!

Utrolig tissetrengte, og med hakkende tenner klarte vi å få på oss hver vår kjeledress, og så kravlet vi oss ut av bilen, og inn i hallen. Inni hallen føltes det som om det var 30 grader! Det var nok ikke fullt SÅ varmt, men for oss kjentes det slik ut. Vi fant nærmeste toalett, og og smatt inn i hvert vårt avlukke. Det kom et tostemt "åhhhh" da vi endelig kunne tisse. Hehe... (Ja, jeg TROR vi var alene der...)

Etterpå fant vi ring nr 8, der vi visste at Chinese Crested skulle være. Da var vi blitt gode og varme allerede. Vi gikk ned til bilen, og lot hundene også få tisse, og så slapp vi dem inn i buret, og dro med oss alle tingen våre opp i hallen. Det er ikke rent lite man skal ha med seg, så heldigvis har jeg et stort, godt bur med hjul på, slik at vi kunne trille inn både hunder og alt mulig annet pikkpakk.

Da vi hadde rigget oss til ved ringen, var jeg bare nødt til å ta av meg kjeledressen igjen. Det ble rett og slett for varmt. Hehe...
Vi satt og småpratet litt, og gledet oss til å se hvilke hunder og folk som kom. Det er alltid gøy å treffe nye og gamle CC-venner igjen på utstillinger.
Og ikke minst gledet vi oss til å se ansiktet til Ann Kristin når hun oppdaget oss!

Etter en stund ruslet jeg bort på toalettet igjen, for å gjøre litt mer enn å tisse. Mens jeg satt der og dinglet med beina og lot morgen-bæsjen falle, tenkte jeg at "med MIN flaks, så kommer sikkert Ann Kristin mens jeg sitter HER! Hehe..."
Og jada, da jeg kom tilbake til ringen vår, så var pokker meg Ann Kristin på plass! Erre muuulig!?
Hun var jo blitt alldeles paff da hun oppdaget Anja der, og skjønte ikke noe... Hun smilte og lo, og syntes det var en kjempeflott overasskelse!

Da vi dro frem posen med gaver ble hun enda mer paff... På grensen til målløs, faktisk. Hun plukket opp den ene gaven etter den andre, og det var lett å se at hun ble rørt. Jeg og Anja smilte fornøyd til hverandre da vi så hvor glad hun ble.
Punk fikk også gave, hele 3 nye One Piecer fikk hun av Ann Kristin! TUSEN TAKK! :)

Etterhvert kom det masse folk, og alle slags hunderaser rigget seg til rundt de forskjellige ringene. Inni buret mitt lå Prada og pistret og pep... Ingen tvil om at hun skjønte at det var utstilling. Prada er en hund som elsker å vise seg frem, og hun MÅ ha skjønt at hun ikke skulle i ringen, for det var ganske mye piping fra henne, og slik pleier hun ALDRI å være!

Da jeg tok bånd på henne for å lufte henne, så DRO hun så masse at hun nesten begynte å "svømme" på gulvet for å komme seg inn i ringen. Det var nesten på grensen til flaut... Hehe. Men det viste at Prada virkelig er en hund som elsker utstilling! Jeg fikk veldig dårlig samvittighet, for til helgen skal vi til Manger (Nordhordland) på utstilling, og de er bare Punk og Propellen som er meldt på... Men jeg LOVER at neste gang jeg melder på, så skal jeg melde på Prada også!

Endelig ble det Anja og Propellen sin tur, vi sto spent på sidelinjen og fulgte hver minste bevegelse. Jan Kenneth som er gubben til Ann Kristin var også kommet for å se hundene i aksjon.
Propellen var kjempeflink! Han sto kjempeflott både på bordet, og på gulvet foran dommeren, og han løp i ringen med flotte bevegelser! Han er så nydelig!!! Han fikk exellent og ble nr 2 i klassen sin, men uten CK. (Dommeren mente han trengte mer bryst, og det er helt sant. :) )


Så ble det Ann Kristin sin tur... Hun skulle i ringen med Tevez, som er pappaen til Propellen. Han fikk Exellent, men uten Ck han også.

Etterpå skulle Ann Kristin i ringen med Vicky, som er søsteren til Punketrollet mitt! Vicky gjorde det kjempebra, og endte opp med Exellent, CK, reserve Cert, og ble 2 beste tispe!
Punketrollet hilser og gratulerer sin søster! :)

Den som ble BIR var min absolutte favoritt, en amerikansk puffegutt som ble handlet av ei finsk jente. Den hunden hadde en helt syyykt flott pels, og den hadde MASSE! Eneste jeg IKKE likte var at ørene var barbert på han, jeg liker dem best med beheng på ørene jeg. :)
Da vår rase var ferdig i ringen, pakket vi sammen tingene våre. Det var på tide å sette nesa hjemover mot vestlandet igjen. Vi sa "På gjennsyn" til Ann Kristin og Jan Kenneth.
Hunder, bur og bagasje ble stuet sammen i bilen igjen, og så var vi On the road again!

Vi var ganske trøtte, men i godt humør. Vi fant ut at vi skulle stoppe når vi kom til tunellen, og se etter om vi så mobilen min der et sted. Jeg slet litt med holde meg våken, men det gikk greit på et vis. Da vi kom ut av tunellen svingte vi inn på plassen der og kikket. Det tok ikke lang tid før vi så en gul tisseflekk i snøen, en liten papirbit, og rett ved siden av: MOBILEN MIN JO!!!
Jeg plukket den opp, børstet av den litt snø, og hoppet inn i bilen igjen.
Det var nesten for godt til å være sant!

Turen hjem gikk greit, men guri så trøtte vi var på slutten! Da jeg kom hjem stupte både jeg og hundene til sengs, og sloknet før vi la hodet på puta.
Det var en kjekk tur, og det må absolutt gjenntas.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar