mandag 8. november 2010

Alf-Inge på besøk

Det er jammen ikke ofte Alf-Inge er hjemme hos mamma`n sin! Han bor og jobber i Bergen, og har ikke så masse fri. Det er visst bare til å innse det... Lillegutten min er blitt voksen! Jeg forstår det ikke helt, han var jo nettopp 5 år og digget Kaptein Sabeltann! Og nå er han 20 år plutselig!? Sprøtt...

I allefall så hadde han noen fridager han ville tilbringe her hjemme, og det synes jeg var veldig, veldig gøy! Jeg og Mari-Lene hentet han på båten på torsdag.
På fredag sov han lenge, mens jeg var i stallen og "hjalp" Ingvill å barbere Troja.

På ettermiddagen dro vi til min mor for å bake julekaker sammen. Alf-Inge elsker de kakene som vi kaller for Støvkaker, så han gledet seg stooort! Jeg sa at vi kunne lære han det, men han ville heller SPISE dem, enn å lage dem. Han påsto at de smakte SÅÅÅ mye bedre når jeg lager dem. Hehe... Sånt blir jo en mamma smigret av. Hehe...

Men han var flink å hjalp til å hakke opp alle kokesjokoladene i allefall :)

Støvkaker klar for klar for steikovnen

Det ble masse støvkaker! Og han fikk fyllt opp sekken da han reist hjem til Bergen igjen på lørdagen. Hehe.
Må nok lage flere støvkaker før jul. :)

Selv om det var sol da vi kjørte til kaien på lørdag, så var det iskaldt. Tror Alf-Inge også syntes det var kaldt, for han forsvant nesten inni jakka si. Hihi...

Brrrr.... kaldt!

1 kommentar: