onsdag 24. november 2010

Kake og kos

I skrivende stund er det 7,5 iskalde blå grader ute. Det ligger et godt lag med rim på gresset i hagen, og vinteren er helt klart kommet til Haugalandet.
En koselig årstid, hvor man kan kose seg med juleforberedelser, kakebaking, kakao og gode venner.

Dagen i går begynte med kaffi hos min gode venninne Ingvill fra stallen. Hun bor like bak ridehallen, så når hun ikke jobber på formiddagen så sitter vi ofte der og drikker kaffi og/eller te mens vi prater om ting som opptar oss. Og enda så mye som vi er sammen, så går vi ALDRI tom for ting å prate om. Snakk om skravlekjerringer. Hi,hi,hi...

Mens jeg satt der så tikket det inn en mms på telefonen min, med bilde av en nydelig marsipankake! Det var fra Mari-Lene, som kunne fortelle at hun hadde bakt kake til meg på skolen! (Hun går på resturant og matfag.)
Kaka var nydelig, med flotte roser på, og jeg gledet meg til å smake på den.

Fine kaken som Mari-Lene laget til meg!

Jeg hentet Mari-Lene på skolen, og så dro vi hjem. Selv liker hun ikke marsipankake, men jeg spiste et stort stykke. Den var knallgod! Flinke, flinke Mari-Lene! Jeg er så stolt av henne!

Vi skiftet klær, og kjørte i stallen. Siden jeg ikke kan spise en hel marsipankake alene, så tok jeg den med i stallen. Med kaka "under armen" gikk jeg inn til en annen god venninne, May Britt som bor i stallhuset. Hun ble selvfølgelig glad da jeg kom med kake, og og vi satt på kjøkkenet og koste oss. Hun ble selvsagt også imponert over den fine kaken! Så nå vet vi hvem som skal få bake til de neste stevnene vi skal ha. Hehe...

Det ble ganske sent før vi kom oss hjem, for Mari-Lene og venninnen hennes Nora hadde ansvaret for kveldsfôringen. Da klokken var litt over 21,00 dro vi hjem.
Da var vi omtrent blåfrosne!!!

Siden dette var siste kvelden til Mari-Lene hjemme før hun skal til pappaen sin en uke, så fant vi ut at vi skulle kose oss med kakemenn og kakao med krem. Heldigvis så var det åpent på Rema1000, sånn at jeg fikk kjøpt melk og krem.
Mari-Lene begynte å lage kakao straks vi kom hjem, og jeg hang opp en maskin med klær.
Vi koste oss i sofaen mens vi kjente at varmen langsomt begynte å vende tilbake i kroppen. Gud for en deilig følelse det er når man kjenner varmen begynner å smyge seg rundt i kroppen igjen.

To kopper rykende kakao med krem til frosne hestejenter!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar