onsdag 10. november 2010

Flatt dekk...

Arghhhh.... Er det ikke det ene, så er det selvsagt det andre. I går skulle jeg ut og kjøre igjen, og ba til alle høyere makter om at bilen ikke måtte finne på å ta sånne impulsive turer uti grøfta med meg igjen. Det gikk kjempefint, og vi holdt oss på veien.

Jeg kjørt bort på Krossleite der jeg bodde før, og hentet noe post som lå der. Det lå masse rusk og rask og småspiker rundt huset, men jeg tenkte ikke så masse over det. Etterpå stoppet jeg opp hos min venninne Kristin en liten stund, hun bor 2 hus bortforbi.

Da jeg skulle kjøre derfra oppdaget jeg at det ene bakdekket var flatt. Helt paddeflatt var det! FØKK, FØKK, FØKK! Hvordan i huleste kunne jeg glemme å be til de høyere makter om at jeg IKKE skulle punktere!? Såpass burde jeg jo vite... Hrmf.


Paddeflatt!

Siden Kristin måtte fly avgårde for å treffer Pål, måtte jeg ringe til Anja for å få liltt assistanse ;)
Etter en evighet kom hun kjørende, og hadde med seg jekk og sånn.
Vi fant frem reservedekket mitt... Det var selvføøølgelig ikke luft i det heller! GRRRR!

Så dermed tok vi dekket inn i Anja sin bil, og kjørte avsted til Haukås for å fylle luft i det. Der fikk jeg hjelp av to unge, men veldig service dyktige unggutter, de fikset dekket med med an gang, og fyllte luft i det. Snille gutta! :)


Snille gutta fikset for meg!

Da vi kom tilbake til Krossleite fikk vi et nytt problem. Ikke kul om det punkterte dekket ville av! Vi brukte både kvinnelist og rå muskelkraft, vi tryglet og ba, og truet og bannet, men felgmuttrene satt som STØPT fast, og rikket seg ikke en millimeter! MØKK!


Anja prøvde med kvinnelist...

Og jeg prøvde med rå muskelkraft!

Da var det ingenting annet enn å gjøre, enn å ringe til Alf... (Takk og lov for at jeg har en stort sett grei eks!) For å gjøre en lang historeie kort:
Han fikk tak i en kompis av oss som heter Morten, og Morten kom med sånn elektrisk bzzzzzzz-ting. Det tok mindre enn 1 minutt å få dekket av. Herregud for en god følelse det var å se de muttrene løsne! Jeg kunne nesten ha kastet meg rundt halsen hans, og rundkysset han, men jeg klarte å styre lystene mine. Hehe... Queen of selvbeherskelse, det er meg vettu! Hihi...

Jeg er skal ALDRI mer punktere! For et pes!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar