mandag 20. desember 2010

4 søndag i advent


Så var vi plutselig kommet til den siste søndagen i advent. Tiden flyr, og julaften er like om hjørnet!
Gleder meg veldig til julaften sammen med ungene og resten av familien, det skal bli kjempegøy! Og det ser ut som julen blir hvit i år også. HURRA! :)

Fjerde søndag i advent var altså i går, og dagen begynte med at jeg prøvde meg på en fotoshoot med mine to små prinsesser, Pradagullet og Punketrollet. Ikke HEEELT vellykket, men gøy likevel!
Dessuten var vi innvitert på den årlige førjulsmiddagen hos Piero og Nina. Fenabog med poteter og kålrabistappe. Til dessert var det sjokoladefondant med hjemmelaget vaniljeis til. Vi hadde gledet oss til denne middagen i et helt år, og det var ikke uten grunn. Maten var bare himmelsk god! Snakk om kulinarisk orgasme!
Jeg var så stappmett at jeg klarte ikke spise opp desserten engang, enda så godt det var!
Etterpå var jeg så mett at jeg hadde vondt!

Nydelig sjokoladefondant, og fantastisk god is!
Før vi dro ut til Nina og Piero var vi selvsagt i stallen. Mari-Lene og Nora (venninne) hadde fått for seg at de skulle se om Troja kunne dra Nora i snøen!
Det er ikke en selvfølge at alle hester kan dra hva som helst etter seg, og de aller, aller fleste må trenes over tid for å bli gode trekkhester.

Vel, vi har ikke trent Troja, men hun er kald i hodet, og takler alle utfordringer hun får, så jeg stillte opp med kamera, og lot jentene prøve seg. På EN betingelse: Nora som skulle vær BAK hesten skulle også ha hjelm på seg! Man må tenke sikkerhet når man holder på med slike store, sterke dyr, og i allefall når man sitter bak hesten i en "farlilg" høyde.

Jentene gjorde seg klare, og Troja fikk på seg en slags sele til å dra med.
Mari-Lene hoppet opp på ryggen til Troja, og Nora gikk bak og "gjorde seg tung" slik at Troja skulle venne seg til tyngden bak henne.

Jentene gjør seg klare.

Mari-Lene satt oppå, og Nora gikk bak for å lage tyngde.
Troja ruslet pent avgårde, med ørene spisset, positiv og villig.
Etterpå satt Nora seg ned, oppå en tom sponsekk. Mari-Lene ga Troja beskjed om å gå fremover, og hun ruslet avgårde som om hun aldri har gjort annet enn å ha 1 stk hysterisk fnisende fjortiss bak seg, og en leende fjortiss på ryggen. Det var jo et visst lyd-nivå på dem, for dette var tydelilgvis kjempegøy! De lo og skrålte, og storkoste seg, og det er jeg bombesikker på at Troja også gjorde!

Nora inntar "sleden" sin. Hehe...

Flinke, flinke Troja som taklet dette helt supert!

Kjempekoselig førjulsaktivitet dette her!

Troja viste seg å være helt fantastisk. Hun dro Nora rundt og rundt på ridebanen, og etterpå dro de henne rundt på området til stallen. Oppover bakker, og nedover. Troja var fantastisk! For en hest hun er!!!

Både jentene og Troja koste seg masse!

Huheeeiii... Kjempegøy!

Når det plutselig var isbiter under snøen fikk visst Nora LITT vondt i rumpa! Hihihi :)
Det var alt i alt en utrolig kjekk dag i går! Håper på flere slike fantastiske dager nå i juletiden, for dette var herlig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar