mandag 13. desember 2010

Lørdag, og 3 søndag i advent

Denne helgen har Alf-Inge vært hjemme igjen, og vi har virkelig hatt det kjempekoselig! Han kom hjem med båten på lørdag, og drar igjen i dag (mandag.)
Da jeg hentet han var det surt og kaldt, og det blåste så mye at båten ikke gikk over "Sletta", så dermed måtte passasjerene ta buss fra Stord til Haugesund.

Verdens beste lille guttunge!
Da jeg hadde fått han i bilen dro vi opp til Mamma, for der skulle vi bake. Lussekatter hører jo med til adventstiden, og smaker kjempegodt! Jeg var en tur oppom i stallen også, og hentet Mari-Lene, slik at hun også fikk være med å bake Lussekatter. Det var noen kreative Lussekatter innimellom alle de vanlige. Hehe...

Kreative unger ;)

To hårete prinsesser som tigger Lussekatt-deig!
Da vi kjørte hjemover kom det plutselig en masse rare lyder under bilen, og jeg skjønte at "noe" hadde fallt av, og ble dradd bortover veien under bilen min. Hurra liksom... Akkurat det jeg trengte! Ringte til Johan, men han var barnevakt. Robert var på julebord. Alf drakk så han kunne ikke komme. Og der sto vi da... jeg og ungene langs veien i mørket.

Sånn ja... Festlig!


Vel, heldigvis så har jeg ei utrolig handy venninne, Anja! Hun kom etterhvert kjørende, og klarte å fikse såpass at den dingsen under bilen hang fast i allefall. Så får vi se hvor lenge den holder seg der. Må få fikset noe bedre snart. Tusen, tusen takk Anja! I løww ju!



Ungene hadde det tydeligvis kjempegøy mens vi sto stuck langs veien.

Søndagen var det tid for adventskos hjemme hos Mamma & co. Vi var tidlig ute, for Mari-Lene ville bobble seg litt i boblebadet først. Etterpå INSISTERTE Mamma på at vi skulle på isen i Vangen, for hun hadde fått seg nye skøyter. Det var ganske morsomt å se min mor på skøyter, og selv om hun nok aldri blir noen ny Katharina Witt, så var hun i allefall entusiastisk. Hi, hi, hi :)

I 17.30 tiden kom resten av gjengen ramlende inn dørene. Både Piero, Nina og Julia satte stor pris på Lussekatter og Kakao. Og for oss som hadde vært på isen smakte det nok ekstra godt.

Nysteikte, nydelige Lussekatter! *sikle*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar