mandag 27. desember 2010

Juleforberedelser

Julen kom liksom så plutselig i år! Jeg er vanligvis godt forberedt, og klar som et egg når vi kommer til Desember, men i år følte jeg nesten antydning til julestress. Det var en ny følelse. Hehe... Heldigvis så kom jeg i mål til slutt, og landet på begge beina i år også.

Dagene før julaften var fyllt med gnistrende klart vintervær, og det var helt nydelig ute! Tok litt bilder her og der, og prøvde å få til et par bra hundebilder. Slett ikke lett når de firbente enten står ved døren og bare vil inn, eller løper villmann rundt i hagen så snøspruten står rundt dem.

Husvertens vakre Collie, Lizzie.

Lizze gjør seg virkelig bra foran kamera!

Lizzie i farta!

Æææsj... kaldt jo!

Prada har fått på seg skjerfet sitt i kulden.

Punken min i Marius-genser! <3>
Prada aka SnowFace. Hii, hi, hi...

Etter å ha vært ute i hele 5 minutter, er det rett foran ovnen for å få varmen i seg igjen!

WTF!? Du ligger på MIN plass!!!

Ahhh.... hviletid for små Punketroll!

En av de flotte kulene i serien jeg samler på.
(Holmegaard design.)

Selvsagt har jeg tilbragt endel tid i stallen også. Spiller ingen rolle om det er kaldt, har man hest er man nødt til å dra silkeræva si ut i kulden enten man vil, eller ei. Heldigvis så koser jeg meg når jeg er i stallen, og det er bare til å kle seg godt, så går det stort sett greit.

Troja, mitt sorte gull!
Lille julaften var jeg på kaien i Haugesund for å hente Alf-Inge som ville hjem til mamma`n sin på juleferie. Det var veldig koselig, for da ble vi samlet hele familien i julen.
Da vi skulle pynte tre fikk han i oppgave å løse opp floken med 400 små julelys som hans kjæra far hadde vært så snill å etterlate seg da han pakket dem ned i fjor.
Til slutt ga vi opp og kastet alle lysene, og fant noen andre som vi hang på treet. (Men på de andre var det bare 100 :( )

Litt av en jobb!

Lille julaften senket natten seg over vinterlandskapet hos oss.

Ikke så lett å se på lite bilde, men i stor utgave kan du se ravnene i treet.
Småskummelt, men myten sier at dersom man har ravn og fullmåne utenfor huset samtidig, er huset fritt for onde ånder.

1 kommentar:

  1. Skikkelig kult det siste bilde.. Måtte se et par ganger før jeg så at ravnene var satt på :p

    Ser ut som du har hatt en fin førjulstid, til tross for nesten stress og en fin jul så langt!
    Ønsker deg en fortsatt god jul :))

    SvarSlett