lørdag 2. april 2011

Musikk

Jeg hører mye på musikk, og jeg hører på mye forskjellig. Har alltid vært glad i musikk selv om jeg ikke akkurat er så musikalsk selv. Vanligvis liker jeg bare 2-3 sanger av hver artist, og resten av låtene er langt under middelmådige for min del.

Selvsagt er det et par artister som skiller seg ut, og som jeg virkelig bare elsker! Svenske Fredrik Kempe er en av dem... Oppdaget han på tv tilfeldigvis for mange år siden, da han sang Vincero. Jeg var solgt fra første sekund! PANG sa det, og jeg visste at den mannen kom jeg til å elske som artist!

Her i Norge er han ikke så kjent. (I allefall har aldri JEG truffet noen som har hørt om han.)
Fredrik Kempe er som sagt svensk, han er født i 1972. Han synger pop/opera, og er låtskriver, og har blant annet skrevet låter for grand prix artistene vår egen Didrik Solli Tangen (My heart is yours), Charlotte Perrelli (Hero) og Malena Ernman (La Voix)

Vincero... Den første låten jeg hørte av Fredrik Kempe.


En annen nydelig låt fra Fredrik: Finally


Låten La Voix, fremført av Malena Ernman:


Og låten Hero, fremført av Charlotte Perrelli:


Og norges egen Didrik Solli Tangen, med låten My Heart Is Yours:


Dessverre fant jeg ikke de to låtene jeg liker best ("For your broken heart", og "I never forget to remember") på You Tube, men de finnes på Spotify, og er absolutt verd å høre på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar