onsdag 13. april 2011

Utstilling NKK Bergen

Sist lørdag var det tid for utstilling igjen, denne gang i Bergen. Jeg hadde litt av en jobb med de to små trollene mine. De løper jo rundt i stallen, og i skogen og blir møkkete så det holder. Jeg holdt på i flere timer med pelsstell, kloklipp, børsting av floker, bading, føning, børsting og tannpuss på begge to. Til slutt ble de kjempefine!

Halvveis... Lett å se hvilken side som er ferdig. :)


Siden både jeg og Anja var ca kjempeblakke, så hadde vi ikke råd til å leie hotell/hytte denne gangen heller, så vi avtalte at vi skulle sove i bilen igjen. Vi overlevde jo å sove i bilen da vi var i Bø, og da var det jo 20 minusgrader, så da skulle vi i ALLEFALL overleve i Bergen!

Anja, Are og jeg reiste fra Førde litt før 23.00, i storform. Vi hadde egentlig trodd at Are skulle sovne i bilen, men neiiida, han var lys våken hele veien til Bergen!
Da vi kom frem til Bergen Racketsenter der utstillingen skulle vær, var det allerede masse bobiler på plass. Den ene flottere enn den andre... hvis jeg noen gang blir rik vil jeg ha en Concorde!
Anja parkerte Caravellen inne med de flotte bobilene, og vi la oss straks til å sove, siden vi skulle tidlig opp. Da vi sto opp noen få timer senere oppdaget vi et skilt hvor det sto "DOMMER-PARKERING". Ooops.... Jaja, der sto vi. Hehe :)

Morroklumpen Are :)

Punketrollet mitt.

Fine Kjell Pellus i ringen.

Masse folk i hallen.

Punk i ringen.
Det ble ingen premie denne gang, men kritikken var likevel god, så jeg var delvis fornøyd. Etter de vanlige klassene var vi med Ann Kristin som er oppdretteren vår, og stillte oppdretterklasse med Tevez, Vicky, Pellus og Punk. Der fikk vi en HP, og dermed skulle vi egentlig være igjen til Best in show konkuransen senere på dagen.
Ann Kristin, og Jan Kenneth bor helt oppi gokk, nærmere bestemt på Frei, så de fant ut at de heller ville satse på å begynne hjemturen. Det forsto vi jo egentlig veeeeeldig godt!
Uansett var vi fornøyde, og det var dessuten knallgøy å treffe dem igjen. De er superherlige!

Så vi pakket sammen ting og tang, og sa "på gjensyn" til Ann Kristin og JK. Håper vi ser dem snart igjen.
Så pakket vi hunder og bagasje inn i bilen igjen.

På vei hjem stakk vi innom på Haukeland og besøkte en nyoperert kompis. Han satt selvsagt stor pris på besøket vårt, og følte seg nok mye bedre når vi var der. Vi skulle visst ut å ha røykepause, men siden stakkarsen ikke fikk lov/ikke klarte å gå, så kjørte jeg han i rullestol, mens Anja kjørte stativet hans. Dette var vi gode på altså!
Etterhvert kjørte vi han opp på rommet igjen, slik at en eller annen lekker sykesøster kunne gi han litt mer morfin. Vi hadde slitt stakkaren helt ut.. Huffda...

Så dro vi omsider hjemover. På Halhjem hadde vi goood tid før ferjen skulle gå, så vi benyttet tiden til å lufte litt hunder, og ta litt bilder.

Verdens beste lille Pønketroll!

Kjell Propell aka Pellus.

Anja og Pellus :)

2 kommentarer: