søndag 13. desember 2009

3 Søndag i advent

I dag er det 3 søndag i advent, og det nærmer seg jul! Bare 11 dager igjen. Jeg liker jul, og gleder meg som en unge! Egentlig har jeg julen i hodet hele året, og kan helt plutselig se en perfekt julegave i butikken i April, da kjøper jeg den selvsagt med en gang. Dermed har jeg aldri noe stress når Desember kommer. Jeg nyter Desember!

I år har jeg ikke kjøpt så mange julegaver, men jeg har kjøpt små kalendergaver jevnt hele året. I fjor bestemte jeg meg nemlig for at jeg skulle lage gavekalender som Alfebassen og Mari-Lene skulle få dele.
Det har vært utrolig gøy å kjøpe små gaver til dem, uten at de har visst om det. Jeg tror de koser seg når de får trekke gaver også. At Mari-Lene blir 16 år, og Alfebassen er 37, betyr absolutt ingenting her i huset. :)


ADVENT
av: Inger Hagerup

Så tenner vi et lys i kveld, vi tenner det for glede
Det står og skinner for seg selv og oss som er tilstede
Så tenner vi et lys i kveld, vi tenner det for glede

Så tenner vi to lys i kveld, to lys for håp og glede
De står og skinner for seg selv og oss som er tilstede
Så tenner vi to lys i kveld, to lys for håp og glede

Så tenner vi tre lys i kveld, for lengsel, håp og glede
De står og skinner for seg selv og oss som er tilstede
Så tenner vi tre lys i kveld for lengsel, håp og glede

Vi tenner fire lys i kveld og lar dem brenne ned
For lengsel, glede, håp og fred, men mest allikevel for fred
på denne lille jord, hvor menneskene bor


Håper alle har en fin adventskveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar