tirsdag 8. desember 2009

Julebord på Homsingham Farm

Jada, jeg VET at enkelte venter på reisebloggen fra København, men først må jeg blogge om noe som skjedde FØR vi dro til Køben.

Fredagen før dro nemmlig jeg, Alfebassen, og Prada østover, mot Roa for å besøke Stian og Keino på "Homsingham Farm" som vi kaller småbruket deres.
Egentlig dro vi vel ikke dit FOR å besøke dem, men for at Prada skulle delta på norges største hundeutstilling som skulle foregå i Lillestrøm. Men vi skulle i allefall BO hos Stian og Keino, og spise god julemiddag der.

Da vi dro hjemmefra var det som vanlig grått og trist, men da vi nærmest oss Røldal begynte ting å skje. Himmelen ble blåere, og opp mot fjellet så vi snø! Da vi kom opp til snøen ble jeg slått av hvor vakkert det er med snø! Jeg håper så inderlig vi får snø til jul!

Prada, som ELSKER snø, sto og kikket ut vinduet, og hadde nok fryktelig lyst å komme ut og leke. Jeg knipset litt bilder langs veien, (egentlig knipset jeg temmelig mange, men legger bare ut noen av dem.)

Prada kikker ut bilvinduet og vil uuuuuut!!!


Jeg ønsker meg en slik hytte på fjellet!

Eller en slik hytte:

Alfebassen var sjåfør ;)

Winther Wonderland!

Mer Winther Wonderland!

Lørdag morgen dro jeg og Janne (som også overnattet der), tiiidlig avgårde til hundeutstillingen. Stian, Keino og Alfebassen skulle komme senere, for de gadd ikke tilbringe hele formiddagen der. Siden Prada ikke skulle stilles før i championklassen, så hadde jeg eviggod tid til å kikke. Freestyleoppvisningen var utrolig gøy å se på! Det hadde SÅ vært noe for oss! I allefall for Prada! (Selv har jeg rytmefølelse som en buss!!!)
Og i tillegg så jeg selvsagt på de andre CC`ene som ble stillt. Det var EN hund som skilte seg klart ut. En nyyydelig puff som ble kallt for Jonas, tror jeg.

Powder puffen Jonas. Helt utrolig nydelig!!!

Verdens søtese Rottweilervalp som vi møtte utenfor! *SMELT*


Planen var at Stian skulle stille Prada på denne utstillingen, men de var så trege at de kom for sent faktisk! Forbaska tullinger! Hehe... Jeg var alledeles ikke kledd for noe utstillingsring, men måtte bare hive meg uti det. Totalt uforberedt!
Akkurat da jeg hadde stillt Prada opp i ringen, DA kom Stian & Keino. (Alfebassen var blitt igjen hjemme, for han påsto han hadde så vondt i magen. Hrmf...)

Det gikk greit i ringen, Prada var veldig, veldig fin i ringen, og løp med jevne bevegelser, og lange steg. Vår beste utstilling på lenge! Endelig fungerte vi sammen igjen!!! Vi endte på en 4 plass, og det må vi vel si oss fornøyd med, når det var første gang vi stille i championklassen!

Etterpå dro vi hjem til Homsingham Farm igjen, og hjalp til med rydding og vasking. Det skulle nemmelig være julemiddag der, og vi ventet folk på besøk, så det var best å få huset rent og pent. Keino laget kjempegod mat, og hele huset duftet jul lange veier! Det var fantastisk koselig! Tror alle koste seg veldig masse den kvelden!

Keino og Janne foran pc`n :)

Julenissen!

NissePrada!

Janne, klar for fest!

Jeg og Janne hadde det veeeldig gøy i allefall!!!

Lett kunne Stian vært broren til Aleksander Rybakk!!!

Alfebassen syntes det var veldig festlig å slenge seg oppå meg når jeg var forspist!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar