onsdag 23. desember 2009

Nybadet Prinsesse

Siden det er julaften i morgen fant jeg ut at det var best å bade lille Prinsesse Prada i dag. Sant og si så var det ikke mye som minnet om prinsesse, der hun lå på rygg i sofaen og små-snorket, men hun er selvsagt verdens søteste uansett!
Jeg begynte å gjøre i stand badekaret hennes, og fant frem riktig shampo og balsam, og de børstene jeg skulle bruke.
Da jeg kom inn i stuen så var Prada borte vekk!

Prada synes ikke det er så himla kult å bade egentlig, så hun har en tendens til å "forsvinne" når hun skjønner at det skal skje. Det er jammen ikke få ganger jeg har lett etter henne, før hun skal i badet.

Tidligere en gang lette jeg over alt! Jeg ropte og lokket, men ikke søren om hun dukket opp. I over 10 minutter lette jeg etter henne!
Da hadde hun gjemt seg under sengen, og da jeg kom inn på soverommet, så lå hun musestille og gjorde sitt beste for å være usynlig.

Musestille under sengen.

I dag hadde hun "gjemt" seg sammen med julebamsen som sitter i sofaen. De var omtrent samme farge, og lille Prada har nok skjønt at der var hun godt kamuflert.

Etter to timers børsting, kloklipp, barbering, tannpuss, bading, børsting og føning, og mer børsting... måtte vi ta noen bilder. Litt gøy å ha bilder av henne når hun er nystellt, for vanligvis ser hun jo ut som et skogstroll!

FØR bading! (Gammelt bilde, men hun så omtrent slik ut i dag også.)

ETTER:




LITT av en forskjell, eller? Heldigvis så har hun en veldig lettstellt pels. :)

2 kommentarer:

  1. Så nydelig med det smykket på Prada!!
    Jammen er jeg glad jeg har korthåra hund. Rekner med at julevasken hennes tar 5 min. ( ja det forekommer faktisk at jeg vasker dyrene mine)
    Har tenkt flere ganger i dag at jeg skulle ta bilde av Stina og sende deg - hun er faktisk rein nå!!! (noen fordeler med snøen) Vel, tanken har i hvertfall vært der, flere ganger. Det får bli med tanken - for plutselig var det mørk ute!
    Go juleklem fra Mona og Stina!

    SvarSlett
  2. Utrolig vakker hund du har Anja!!

    SvarSlett