fredag 25. desember 2009

Julaften

Dagen begynte bra med julstrømper til ungene, (vokser de noengang fra den tradisjonen mon tro!?) Og bare det faktum at det faktisk fortsatt var hvitt ute, gjorde at julestemningen var god og fin. Sløvet rundt på nettet, spiste skive med røkelaks til frokost, ryddet litt, og så på tv. Alfebassen, og Mari-Lene måtte se "Tre nøtter til Askepott", og jeg var selvsagt nødt til å se "Reisen til julestjernen". Og så klart er det ingen jul uten tegnefilmer!

Alfebassen og Alf-Inge kjørte Mari-Lene i stallen, og etterpå dro de til Mamma på julegrøt. Selv holdt jeg meg hjemme, for jeg hadde litt ting å gjøre her hjemme, og dessuten trengte jeg litt alenetid.


På ettermiddagen dro vi til Haugesund for å spise julemiddag og åpne pakker hos Mamma & co. Vi dro innom stallen og plukket opp Mari-Lene, som var ganske alene i stallen så sent på dagen. De fleste hadde nok tuslet hjem til familiene sine.

Glimt av juletreet vårt. (Hvitt og sølv var temaet i år.)

Vel fremme hos Mamma luktet det kjempegodt av ribbe, og jeg kjente det rumle i magen! Mari-Lene stakk på badet og fikset seg, og etterhvert ble maten klar. Tradisjoner er verd å holde på, og i år, som i fjor, som i alle år... Jeg forspiste meg noe så grundig! Himmelske fader så mett jeg ble!
Til dessert hadde Alf-Inge laget Dronning Maud fromasj, og den var virkelig supergod!

Prada lå slik at hun hadde kontroll på kjøkkenet. Hehe...

Alf-Inge var Dronning Maud-sjefen.
Forspist, og sliten!
Vi benket oss sammen i sofaen, og begynte på pakkeåpningen. Det lå masse pakker under/rundt treet, og alle var vi selvsagt spente på hva vi kunne vente oss i år.

Masse spennende gaver!

Selv ble jeg veldig, veldig fornøyd! Fikk mye av det jeg ønsket meg. HURRA!
Bok: Meg eier ingen.
Bok: Bedre død enn homofil
Store badehådkler
Mindre håndkler
Vaskekluter
Ulvang ullsokker
Hjemmestrikkede ullsokker
Tovede, rosa fotografvotter
Veske
Telysholdere
Liten lanterne
Trådløs fjernkontroll til kameraet mitt
Julepynt
og VIDEOKAMERA!!! Whhheeeeeeeeeeeee!

Mari-Lene fikk sølvjakken fra Kingsland kollksjonen, og ble kjempeglad!

Mamma fik Rørospledd, og Prada bare ELSKET det!

Det ble en lang da, og noen var veldig trøtte... Alf-Inge halvsover.

Stakkars, lille Pradagull var kjempesliten på slutten!

3 kommentarer:

  1. Julia fikk TOM eske til Jul!

    SvarSlett
  2. Ja, det var virkelig kveldens høydepunkt! Hahaha!

    SvarSlett
  3. hahaha, beste bildet av Prada i slutten da :D

    SvarSlett