søndag 20. desember 2009

Frokost

Noen liker å sove lenge. Andre liker å stå tidlig opp. Selv synes jeg det er helt vidunderlig å stå tidlig opp, og få ha huset for seg selv en liten stund. Da jeg våknet i dag hørte jeg Alfebassen som lå og småsnorket ved siden av meg. Jeg smilte i mørket, kysset han på kinnet, tok på meg morgenkåpen, og tasset barbent inn i stuen. Ikke en lyd hørtes fra rommet til Mari-Lene. Til og med Prada sov søtt.
I stuen sto adventsstakene på, og lysene på gran-girlanderet rundt muren var med på å gi stuen et dempet, gyllent lys.
Klokken var 06.30. Og ute var det kommet enda mer snø. Ahhh... herlig!


Lenge satt jeg bare ved stuevinduet og kikket ut på snøen som lå som et teppe. Det stakk litt i hjertet, og jeg skulle så inderlig ønske at jeg bodde på landet, og ikke i et byggefelt.
Etterhvert kom Prada også tassende, og så satt vi der og kikket ut i stillheten sammen. Begge to like betatt av alt dette hvite.

Frokosten i dag besto av to Lussekatter, og rykende varm kakao med krem! Det smakte himmelsk! Nå håper jeg bare resten av dagen blir like fin videre.

1 kommentar:

  1. herlig frokost, rett og slett litt misunnelig. Hilsen Torund

    SvarSlett