mandag 21. desember 2009

Mercedes i nød!

I går, søndag, var en fin dag! Var ute mer eller mindre hele dagen, og fikk masse frisk luft!
Dagen begynte med at min venninne Heidi lurte på om vi tilfeeeeldigvis skulle ut og kjøre, og om vi i så fall kunne svippe henne i stallen så hun fikk møkke hos Florett. Heidi har nemlig flyttet til Bjelland (5 minutt fra oss), og har Florett stående på Stall Aase nå.
Hun kunne ikke kjøre selv, for bilen hennes var en smule innesnødd midt på en parkeringsplass.

Etterhvert kom vi oss i klærne, og plukket opp Heidi. Turen til stallen tok bare 5 minutter, da vi kom frem var hestene allerede ute på beite og koste seg i snøen. Jeg var glad jeg hadde kameraet med meg. :)

Liten, søt vinterponnis!

Kaldblods med helt fantastisk farge på man/pannelugg!
Heidi sin hest, Florett, som vi har kjent i mange år!
Mari-Lene er også veldig, veldig glad i Florett!
"Har du noe godt, Mari-Lene?"
SMASK!!!
Synes dette bildet var så søtt!!!
Frøken & Pride
Den nydelige kaldblodsen igjen.
Pride prøver å kamuflere seg, for å spionere på fotografen?
Eller har hun bare kledd seg ut som et reinsdyr i disse juletider?

Da vi var ferdige i stallen der, sto neste prosjekt på lista: Hvordan få bilen til Heidi frem fra snøen?
Vi skjøte med en gang at dette kunne vi bare glemme å fikse alene. Det var minst 40 cm snø all over! Dermed kjørte vi opp til Torill & Kjell på Stall Bjelland som ligger like ved der Heidi bor.

Torill var ikke særlig glad for all denne snøen, og jeg måtte tilstå at det var nok min feil at det ble så mye, siden jeg hadde bedt både til Gud, Allah, Buddha, Jomfru Maria, Santa Lucia og hva de nå heter alle sammen, om å få snø. Jeg hadde jo ikke regnet med at alle skulle gi meg snø! Milde himmel, jeg tenkte at jeg var heldig dersom en av dem hørte mine bønner! Men sånn kan det gå. *Fornøyd*

Torill er alltid like smilende.

Snilleste Kjell i hele verden!
Kjell kom etterhvert, og snille, snille Kjell satt seg i traktoren, og gjorde seg klar til å brøyte frem bilen til Heidi. Og jeg kan med hånden på hjertet si at vi ALDRI hadde klart dette uten Kjell! Han brøytet og brøytet, og til slutt så var det klart til å flytte bilen. Det viste seg at bilen hadde ikke tenkt å samarbeide, så den spant uansett om hun skulle frem, eller tilbake... Kjell visst råd, og fikk låne tau av en annen fyr som hadde bilen sin innesnødd der. (Ja, det sto 4-5 innsnødde biler der. Hehe...) Og så slepte han bilen ut av den verste snøen, slik at den ble flyttbar.

Litt snø her ja...

Heidi måtte ha seg en røyk etterpå.
Kjell fikser og ordner!
Alfebassen har litt for god tro på seg selv?
Best å bruke traktor ja.

DAGENS HELT!

Ikke alltid like greit å være liten, rund og kortbein i store snøfonner. Hehe..
Da vi omsider var ferdige med redningsaksjonen, var det på høy tid å kjøre til stallen i Haugesund, slik at Mari-Lene og Nora kunne ta seg av Starlet og Canberra. Klokken var blitt ganske mye, så det ble ikke tatt så masse bilder der. Hadde håpet på å få noen fine bilder av dem i snøen, men det var blitt for mørkt. :(
Får prøve igjen en annen dag.

Mari-Lene & Starlet

Aurora


Starlet og Canberra hilser på Aurora.

"Ikke noe mat her...?"

"Jeg fant! Jeg fant!"
Og så måtte de leke litt for å holde varmen.


Vi hadde ikke så veldig god tid, for Mari-Lene skulle i selskap til ei venninne, så vi kjørte hjem med en gang hun var ferdig i stallen. Da vi kom hjem var det deilig å ta av seg kjeledress og våte sokker! Mari-Lene gikk til venninnen sin, og jeg og Alfebassen slappet av på sofaen med julekaker og julebrus, og så på Alvin and the Chipmunks. Gud så herlig å få varme i tærne sin igjen! :)

Tok selvsagt noen landskapsbilder også i snøen.



1 kommentar:

  1. Dæven så flotte de siste bildene var! Og selvsagt hestene, jeg snappet det hvor ML og Florett skal kysse. :)

    SvarSlett